niedziela, 3 marca 2013

24. ,,Aktywuj pełną moc mózgu" David Perlmutter & Alberto Villoldo




Autorzy:  David Perlmutter & Alberto Villoldo
Tytuł: Aktywuj pełną moc mózgu
Ilośc stron: 292
Ksiązkę można nabyć: Talizman


Po książkę sięgnęłam z bardzo oczywistych przyczyn - aby poprawić woje życie i zregenerować umysł.  Wydało mi się to dobrym pomysłem i wcale się nie myliłam...

Mogłoby się wydawać, że książka jest niezwykle skomplikowana i pełna stwierdzeń dotyczących biologii i struktur mózgu. Wbrew pozorom  wcale nie tak trudno zrozumieć przekaz autorów, wszystko jest dokładnie wyjaśnione i wytłumaczone. Nawet osoba, która nie jest orłem z  biologii z pewnością nie miałaby trudności z prawidłowym zrozumieniem.  Podają różne ciekawostki co zachęca do dalszej lektury. 

W ksiązce często zaczerpuje się o naszą przeszłość, rozwój i ewolucję. Opisuje to jacy byliśmy przed ''ucywilizowaniem'', jak walczyliśmy o pokarm, teren , przetrwanie i jak wiele zostało nam z tamtego okresu. Okazuje się, że zachowania i myślenia, które w dzisiejszych czasach nie są już potrzebne głęboko wpływają na naszą osobowość i charakter, a także na stosunek społeczeństwa. Jaki jest wpływ "starego mózgu" na nasze życie. 

Inną zaletą jest przystępny język, którym autorzy się posługują i przekazywanie wiedzy, doświadczeń. Próbóją przekonac nas do swojego toku myślenia, ale jednocześnie nie narzucają tego i nie próbują wmusić. Podają ciekawe argumenty, tłumacząc wszystko pokazują, że  nie zależy im na ślepych naśladowcach, a na zrozumieniu przez ludzi ich przemyśleń. Właśnie to wydaje mi się być największym plusem, czytelnik jest tylko motywowany, nie zmuszany.

Wbrew pozorom książka nie składa się na samą suchą teorię. Znajdziemy tu również diety i specjalistyczne ćwiczenia, które pomogą nam w stabilizacji życia.  Są to metody sprawdzone i bezpieczne. Wszystko uargumentowanie przykładami leczonych osób. Pojawia się tu np. metoda placebo.

Ogólnie jestem zadowolona z książki, wiele rzeczy można się z niej dowiedzieć. Otwiera umysł na nowe możliwości i pozwala inaczej spojrzeć na pędzący świat. Skupia się na przekazaniu jak najwiekszej ilości informacji jednocześnie nie męcząc.


Ocena
>>>8/10<<<



Za egzemplarz recenzencki serdecznie dziękuję :
















12 komentarzy:

  1. A wiesz, że właśnie z nie wiadomo jakich przyczyn myślałem dzisiaj o Tobie (bez żadnych podtekstów no ej ;D)... widać jestem prorokiem :). Strasznie się cieszę, że wróciłaś ;P!

    Książka ciekawa, lecz w bibliotece pewnie jej nie znajdę... trzeba szukać w księgarniach i bulić ciężkie pieniądze :D.

    Pozdrawiam serdecznie!
    Melon ;3

    PS: Czy mnie oczy nie mylą?! Aktualnie czytasz "Magiczny nóż"?! O matko... ciągle poluję na tę trylogię, ale teraz ją wznowili w jednym tomie. 3 książki w jednym tomie i to jeszcze z obrzydliwą okładką... ratunku, ale chyba się powieszę... Najlepsze okładki ma ta seria z niedźwiedziem, kotem i panterą <3 :P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skończyłam już c: Nie jestem zbyt aktualna na LC :3

      Usuń
    2. No ale recenzje oczywiście będą :P?

      Usuń
  2. Niestety nie przepadam za takimi książkami, więc sobie odpuszczę. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo interesująca pozycja. Będę mieć ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ogólnie nie lubię takich pozycji, wolę tego typu porady czytać w artykułach.
    To nawet nie tak, że nie lubię nauki, ale czasami to brzmi jak jakiś chory bełkot.. ale zaciekawiłaś mnie tą książką, tylko jedno pytanie, czy naprawdę poprawiło ona Twoje życie? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mi już chyba nic nie pomoże :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka nie dla mnie, ale wiem, komu mogłabym podrzucić tytuł. ;) Muszę go sobie zapisać, czuję, że mój znajomy na pewno się nim zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nominuję cię do Liebster Awards
    Wejdź na http://myworldismovie.blogspot.com/ (mój blog)A dowiesz się więcej ;P

    OdpowiedzUsuń
  8. Lektura tej książki z pewnością przydałaby się mojemu mózgowi. :P

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Bardzo cieszą mnie komentarze! C:
Jeśli też masz bloga, daj znać, a chętnie zajrzę.
Obraźliwe komentarze będą usuwane.